שלי עושה חשבון – מלכת היופי

שתפו את הפודקאסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פרק 21- מלכת היופי

הי לכולם אני שלי סבר יועצת אסטרטגית למיתוג אישי ועסקי, ואנחנו בפינה – שלי עושה חשבון.

אז מסתבר שיש לנו מלכת יופי חדשה לשנת 2020. תהילה לוי בת ה18 מיבנה.

באתר xnet  נכתב עליה שהיא עסקה בעבר בפעילות התנדבותית עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. ושהנושא קרוב ללבה מאחר שיש לה אח שאובחן עם אוטיזם.

אז אני מוסרת לך תהילה ,מזל טוב.

האמת שהסיבה האמיתית שבכלל שמעתי שזכית היא דווקא בגלל פוסט שהתפרסם בקבוצת אבא פגום בפייסבוק וכך נכתב :

וואו, איזה מזל!
פשוט לרגע חשבתי שלא יהיה פתרון למצב הכלכלי הנוראי שאנחנו נמצאים בו, לנגיף שמאיים על העולם ולמלחמת הגרעין הקרבה עם ע אירן..
אבל עכשיו שיש לנו מלכת יופי חדשה שנבחרה בתחרות מיושנת המחזקת את הנורמה שיופי חיצוני זה כל מה שחשוב, וממשיכה לגרום לדימוי עצמי נמוך אצל נערות…
בזכות זה אני רגוע 👌

האמת שהוא קצת צודק, הפוסט מצחיק התגובות לפוסט הזה הרבה יותר מצחיקות ובעיקר מיד חשבתי לעצמי כמה שהתחרות הזאת מיותרת והגיע הזמן לסגור את הבסטה, כבר 20 20 ואנחנו ממש לא צריכים להכתיר מלכות יופי שמבטיחות שלום עולמי.

אבל אז נשמתי קצת ונזכרתי שהסיבה שהתחרות הזאת עדיין מתקיימת היא כלכלית ובעיני זאת סיבה ממש טובה, דווקא בימים האלו להמשיך ולקיים אותה.

זעקות השבר כנגד התחרות מתייחסות לרוב להחפצה נשית בבגדי הים, בפיזוז על המסלול לעיני שופטים ולזה שאיכשהוא תמיד מצליחות מספר לא מועט של מועמדות, להצדיק את האמרה “תהיי יפה ותשתקי”

אבל בשורה התחתונה יופי נשי עדיין מוכר וגם ממכר. אנחנו מוצפים בנשים ונערות יפות יותר, ויפות פחות בבגדי ים אופנה וצילומים שלא משאירים מקום לדמיון, ברשתות החברתיות השונות וגם שם יש תחרות והיא יומיומית על הפרס הראשון.

 תכלס אם צריך להפסיק את תחרות מלכת היופי אז כדאי ומומלץ שכבר עכשיו נמחק את טיק טוק ואינסטגרם וננסה להתקדם משם.

נשים הן המין היפה ואין סיבה להתנצל על זה.
אנחנו כל הזמן בתחרות וליופי נשי יוצא דופן, יש המון יתרונות.

בעיקר יתרונות לזוכות בתחרות ולמארגניה וזאת סיבה מספיק טובה בשבילי כרגע, להמשיך לקיים את הדבר הזה.
רוב הבנות שהשתתפו בתחרות לא נשמע עליהן שוב מעולם. יש סיכוי סביר שהן ייעלמו מהראדר דקה אחרי, אבל לזוכות ישתנו החיים מקצה לקצה ובדרך כלל באופן חיובי.
כן, הן לא יביאו שלום עולמי למרות, שגל גדות זוכת הפרס ב2004-  ממש ממש מתקרבת לשם – בלי ציניות בכלל.

אבל כולנו עדיין זוכרים את רינה מור, אילנה שושן, ספיר קאופמן ז”ל, ניקול הלפרין, איבונה קרוגליאק, רוית אסף, לימור אברג’ל, אילנית לוי סיוון קליין ועוד נשים יפות מאוד ומוכשרות מאוד שהיטיבו למנף קריירה עצמאית בתחומים שונים ומגוונים.
לא בטוח בכלל שלולא התחרות שהעניקה להן כנפיים, ליווי תמיכה וכסף הן היו מגיעות לאן שהגיעו.

התחרות הזאת מפרנסת ערב רב של בעלי מקצוע- מאפרות, קוסמטיקאיות, מעצבות ומעצבי אופנה, נעליים, מעצבות ומעצבי כתר המלכה, הלבשה תחתונה, חברות מכוניות, בעלי אולמות, יועצים, תקשורת, יחסי ציבור, סטייליסטיות, צלמים וצלמות, גופי מדיה, מגישים ומגישות שופטים ושופטות באמת צריך להמשיך.

ולפעמים אפשר גם להיות פורצי דרך, מספיק להזכיר את רנא ראסלן שנבחרה ב99, למלכת היופי הערביה הראשונה וגם היחידה שזכתה בפרס. אז כנראה שעוד היינו אופטימים עם השאיפה לשלום עולמי… מאז היא נישאה לאיזה שיח סעודי ומתגוררת בדובאי. אני מקווה שטוב לה.

כמובן שאי אפשר לשכוח את טיטי איינאו מלכת היופי הישראלית האתיופית הראשונה, שנבחרה לכתר בשנת 2013 ומאז ועד היום ממשיכה להיות בפריים לייצר כותרות, לקדם את הקהילה האתיופית ולייצגם בכבוד.

רק לפני שנתיים ב- 2018 המתמודדת הישראלית בתחרות מיס יוניברס, שברה את הכלל הכי עתיק בתחרות ובמקום שמלה בקטגורית שמלות ערב, לבשה מכנסיים בעיצובו של שי שלום.

איכשהוא אם להיות קצת צינית בכל זאת, נדמה לי שהבחירה בתהילה השנה קשורה להצהרה שלה הנוגעת לקידום אוכלוסיות עם מגבלה. כן זה טרנד שיווקי של בנקים ורשתות אופנה שהחל עוד לפני שנתיים באירווזייון עם נטע ברזילי וכל מה שהיא מביאה איתה , עם להקת שלווה,  
אבל מה איכפת לי אם בסוף אוכלוסיות שלמות של אנשים עם מגבלה כזאת או אחרת באמת מרוויחים מהמהלכים השיווקים הציניים האלה. בסוף אנחנו פותחים את הלב ואת היד, מקרבים את חוף הים לנכים,
משלבים בנוף הציבורי דברים שלא דמיינו לשלב קודם.

אז בואו לא נשפוך את התינוק עם המים.

כן אפשר לייצר תחרות מלכות יופי טובה יותר, שיוויונית יותר, לקדם נערות, מכל המגזרים, מכל הצבעים, מכל המידות, אולי אפילו מכל המינים, כן אולי אפילו לשלב גברים בתחרות , בקזחסטן זה כבר קרה ב2018 אבל בטעות.

ובעיקר לא לשכוח שתעשייה שלמה מתפרנסת מהתחרויות האלה ואנחנו לא רוצים להשאיר את כל הטוב הזה רק לצוקי. 

שתפו אותי בדף הפייסבוק שלי עושה חשבון מה חשבתם על הפינה הפעם, אפשר להסכים ואפשר תמיד גם לא. אתם ואתן מוזמנים ומוזמנות להציע לי נושאים לדיון לפעמים הבאות ולשתף אם אהבתם.

להתראות ובריאות לכולנו.

פודקאסטים
נוספים