חיות בדיגיטל תוכנית מס’ 1- סטוריטלינג ופייק ניוז

שתפו את הפודקאסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
להאזנה לפודקאסט

התוכנית שלנו חיות בדיגיטל עוסקת בכל מה שמעניין ומעסיק אותנו כנשים, אמהות ובעלות עסק בדיגיטל בתוכנית נדבר על :

הקמפיינים הכי קריאיטיבים ברשת, על חידושים בתחום, על אימהות בעידן הדיגיטל, על שיווק של עסקים, לימודים אונליין, שופינג אונליין וכל מה שקורה בדיגיטל ולא רק. כל זה מהזוית הנשית שלנו.

דיגיטל זאת מילה מאוד גדולה, ובתוכנית שלנו ננסה לעשות סדר ונספר מה קורה בעולם הזה, כולם רוצים להיות חלק מהדבר הזה, ברפואה בקניות בעסקים, זה הפך לנו את החיים ואנחנו פה בשביל לדבר על זה.

התוכנית היום תעסוק בנושא הכי חם בעולם השיווק כרגע- סטוריטלינג ופייק ניוז בהשראת הבחירות שהתקיימו אתמול.

נדבר על יזמת צעירה בשם אליזבת הולמס, מוכשרת עם חזון מדהים לשנות את העולם ולעזור למיליוני אנשים לגלות אצלם מחלות עוד לפני שהן מתפרצות ולאפשר להם לקבל טיפול ולהחלים.

עולם שבו לא נצטרך להיפרד מהקרובים שלנו מוקדם מידי… עד כאן מהמם נכון. מה יכול להיות רע? אישה יפה, צעירה, לבנה, בלונדינית יוצאת סטנפורד שעומדת להפוך את העולם לטוב יותר… אבל זהו שמלבד סיפור יפה לא היה בזה כלום. הכל פייק ניוז אחד גדול. היא פשוט הצליחה באמצעות הסיפור היפה הזה לעבוד על הרבה מאוד אנשים. שתביני שהיא הצליחה לגייס 900 מיליון דולר!! העסיקה 800 עובדים אבל הכל שקר. לא היה שם כלום . תרמית.

אז מה זה בכלל סטוריטלינג?

היכולת לחבר צרכן פוטנציאלי למותג או מוצר כלשהוא באמצעות סיפור שיוצק משמעות ותוכן למוצר. שמייצר הזדהות עם המוצר ולכן מעודד אותי להרגיש קשורה רגשית למותג ואז אני כנראה אעדיף אותו על מותגים אחרים.

סטוריטלינג שעובד – כזה שבאמת מעורר הזדהות וחיבור למותג אפשר למצוא אצל Nike שהפרסומת האחרונה שלהם פונה כרגיל לכולם אבל מדגישה את הפן הנשי: “אני לא משוגעת, … או יותר נכון תקראו לי משוגעת’ אני יכולה לעשות להצליח”. זה קשה אבל אפשרי.

את הקמפיין מלווה ההאשטאג:

#ShowThemWhatCrazyCanDo

כדי לסכם את העניין אנחנו כבר מבינים היום שלא מספיק לנסות למכור מוצר – אם אין לנו אג’נדה, או סיפור או חיבור לקהל שאליו אנחנו מכוונים יהיה לנו קשה להתבלט.

רק לפעמים הסיפור משתלט על האמת וזה התפקיד שלנו כצרכנים לבדוק ולוודא שלא עובדים עלינו בעיניים.

החיים באינסטוש ופייק ניוז:

שלי : לכבוד התוכנית מצאתי את עצמי עוקבת אחרי כמה פרופילים הזויים וצופה בכל מיני סטוריז מוזרים מאוד ..בואי נדבר רגע על פרופילים לא מציאותיים בעליל של מפורסמים וגם כאלו שלא ..אני רוצה להתחיל עם “סוואנה” הידועה בכינויה sav.labrant. היא מצלמת את עצמה את הבת שלה הבעל שלה ולאחרונה גם נולד לה תינוק חדש וחמוד. יש לה 5.1 מיליון עוקבים כל פוסט שהיא מעלה גורף בין 600,000 אלף למיליון לייקים . ולמי שעוד לא עוקב אחריה אז רק נספר לכם שכל התמונות שלה מושלמות הכי מעצבנת כמובן התמונה מחדר הלידה. מיליון שבע מאות 42 לייקים אלפי תגובות וזה הכי פייק ניוז שראיתי. היא מאופרת, עם פן רולים בשיערה הבלונדני, לובשת שמלה ירקרקה בטח לא חלוק בית חולים והיא מחייכת. לא כואב לה כלום היא לא מזיעה, היא לא מתנשפת ברבי עומדת ללדת ואנחנו עפים על זה. עכשיו זה ברור שזאת לא המציאות אבל זה ברור?

נתלי : המקבילה הישראלית של סוואנה – היא דקלה גורן אמא – כמוני כמוך מגדלת בהנאה 3 ילדים וכל התמונות מוש! הכל תואם הכל יפה הכל מצולם מקצועית – זה נראה לי נורא יקר להחזיק צלם צמוד במשרה מלאה. זה די ברור שהמטרה היא לקדם עסק מסחרי אבל הבעיה הכי גדולה שכולנו גם רוצים כזה אצלנו בבית.

יש חברה שנקראית Private Jet Studio שמציעה לגולשים להצטלם על רקע המטוס כאילו שהם טסים במטוס פרטי, או חברות שמשכירות בגדים ליום אחד כדי שחלילה לא נצטלם עם אותם בגדים כל יום.

רשת Ibis השוויצרית מציעה בייביסיטר לחשבונות המדיה החברתית של האורחים, תמורת 90 דולר ויותר: הם יכולים להיות בחופש אמיתי, להתנתק מהאינסטגרם אבל עדיין לשמור בו על נוכחות מעוררת קנאה, כי הסיטר (בתמונה) יתעד אותם ויעלה בעצמו את התמונות עם

מלון קונרד במלדיביים מציע באטלר אינסטגרם, שמסייע לאורחים לתפוס את הרגעים המושלמים לצילום. הוא מלווה אותם בסיור לוקיישנים, ממליץ על השעות האופטימליות לכל לוקיישן ונותן טיפים, למשל לתנוחות יוגה פוטוגניות.

התשובה המוחצת לכל הפייק ניוז הזה שרץ ברשת הופיעה בדמותן של קבוצות תמיכה – קהילות בפייסבוק שנותנות במה לחיים האמיתייים ,לקטר להתייעץ וקצת פחות החיים היפים באינסטגרם.  אמהות שוקעות, קבוצת הצודקת ועוד…

לצפייה בתוכנית בערוץ היו-טיוב

פודקאסטים
נוספים